Αφιέρωμα στην Ακρόπολη

Γραμμές βαθιά χαραγμένες στον ρου της ιστορίας. Ένα φως τόσο δυνατό, πνευματικό, που εξαφανίζει κάθε σκότος, που σηκώνει το βλέμμα του ανθρώπου ψηλά στο υπερφυσικό. Ένα σύννεφο κουβαλά βροχή και μυστικά αιώνων που θα τα αφήσει απαλά πάνω από τον μεγαλόπρεπο ναό. Ο ήλιος ανατέλλει και μαζί του η γνώση τούτου του κόσμου. Από τη Ρωσία μέχρι την Αίγυπτο και από την Ασία μέχρι τη γη του Κολόμβου, οι συντεταγμένες πάντα καταλήγουν στο Μέγα Μυστήριο.

Κυρίες και κύριοι, ιδού το ένα εκ των 7 θαυμάτων του κόσμου, η Ακρόπολη των Αθηνών. Ένας σπουδαίος ενεργειακός χώρος, ίσως ο πιο ισχυρός στη χώρα μας, αν και τα τελευταία χρόνια η αντικατάσταση των πεντελικών μαρμάρων έχει αλλάξει εντελώς το ενεργειακό τοπίο.

http://enallaktikidrasi.com/2017/10/akropoli-fos-megalis-gnosis/

http://enallaktikidrasi.com/2017/10/akropoli-fos-megalis-gnosis/

Ποια είναι η Ακρόπολη

Η Ακρόπολη των Αθηνών είναι ένα σύνολο από οικοδομήματα και αγάλματα, 1.617.165 κυβικών μέτρων, ενώ οι δημιουργοί του ήταν οι αρχιτέκτονες Ικτίνος και Καλλικράτης, Μνησικλής και Καλλίμαχος, καθώς και ο γλύπτης Φειδίας, ο οποίος ήταν και ο γενικός υπεύθυνος του έργου. Η Ακρόπολη αποτελείται από τα Προπύλαια, την είσοδο του ιερού χώρου, το ναό του Παρθενώνα, αφιερωμένο στη θεά Αθηνά, το ναό της Απτέρου Νίκης, το Ερεχθείο, το Πανδρόσειο, το Αρρηφόριο.

Ακόμη μία σειρά από ιερά και αγάλματα που δεν υπάρχουν σήμερα αλλά είναι καταγεγραμμένα είναι το ιερό της Βραυρωνίας Αρτέμιδος, το Ιερό Διός Πολιέως, το Ιερό Πανδίονος και η Χαλκοθήκη του Παρθενώνα. Στους πρόποδες της Ακρόπολης συναντούσε κανείς το Ωδείο του Περικλή με την πυραμοειδή σκεπή, το θέατρο του Διονύσου, το Ακληπιείο, καθώς και ένα άγνωστο θέατρο στη θέση του οποίου χτίσθηκε το 161 μ.Χ το Θέατρο του Ηρώδου του Αττικού όπως το ξέρουμε σήμερα.

http://enallaktikidrasi.com/2017/10/akropoli-fos-megalis-gnosis/

http://enallaktikidrasi.com/2017/10/akropoli-fos-megalis-gnosis/

Το ενεργειακό μυστήριο της Ακρόπολης

Ολόκληρος ο αρχαίος κόσμος, όλη η δράση και η ιστορία εξελίσσονταν γύρω από την Ακρόπολη των Αθηνών και τον ναό του Παρθενώνα. Μυστήρια για περίεργα γεωμετρικά τρίγωνα με ναούς σε μακρινούς τόπους, πουλιά που δεν πέταγαν για αιώνες πάνω από τον Παρθενώνα, μυστικά τούνελ και υπόγεια ποτάμια, είναι μερικά από τα ανεξιχνίαστα μυστήρια, που ¨ντύνουν¨ στο πέρασμα του χρόνου τη μαγεία της Ακρόπολης. Άραγε πρόκειται στ αλήθεια για κάτι το ανεξήγητο; Στις μέρες μας τις απαντήσεις δίνουν οι θετικές επιστήμες, γεγονός που μεγιστοποιεί τη σημασία του αρχαίου πνεύματος, αφού όπως αποδεικνύεται δεν έχτισε πάνω σε δεισιδαιμονίες και φαντασίες, αλλά πάνω σε εφαρμοσμένες επιστήμες.

Ακρόπολη - Παρθενώνας

http://enallaktikidrasi.com/2017/10/akropoli-fos-megalis-gnosis/

http://enallaktikidrasi.com/2017/10/akropoli-fos-megalis-gnosis/

Η επιστήμη εξηγεί

Ολόκληρη η Ακρόπολη, είναι κατασκευασμένη από το πασίγνωστο από τα αρχαία χρόνια πεντελικό μάρμαρο. Το πεντελικό μάρμαρο είναι το μοναδικό στον κόσμο που παρουσιάζει τη λεγόμενη κρυσταλλοδομή. Η κρυσταλλοδομή λένε πως κάτω από ορισμένες συνθήκες παρουσιάζει το φαινόμενο του πιεζοηλεκτρισμού, δημιουργώντας έτσι ηλεκτρομαγνητικά πεδία.

Λένε πως στο κέντρο του Παρθενώνα που ήταν τοποθετημένο το τεράστιο άγαλμα της Αθηνάς, φτιαγμένο από χρυσό και ελεφαντόδοντο, συσσώρευε τεράστια ποσότητα θετικής ενέργειας. Ωστόσο ολόκληρος ο βράχος είναι κιβωτός θετικής ενέργειας, γεγονός που αποδεικνύεται από τα ιδιαιτέρως θετικά συναισθήματα με τα οποία φεύγουν οι επισκέπτες από το μνημείο. Αναφορές υπάρχουν ακόμη για υπόγεια τελλουρικά ρεύματα που 3ενισχύονταν από το σχήμα του Παρθενώνα και το πεντελικό μάρμαρο, προσθέτοντας στο βράχο ισχυρά φορτία στατικού ηλεκτρισμού.

Ενισχυτικός και ο ρόλος των γύρω από τον βράχο πέτρινων λόφων της Αθήνας. Θεωρούνται μέρος του ενεργειακού πλέγματος, που παράγουν –κυρίως κατά το παρελθόν που η ατμόσφαιρα ήταν καθαρή και δεν υπήρχε ηχορύπανση- πιεζοηλεκτρικά φαινόμενα. Μετατρέπονταν δηλαδή ταυτόχρονα σε συλλέκτες ηλεκτρισμού και πυκνωτές ηλεκτρομαγνητικής ενέργειας. Αξίζει να σημειωθεί πως ολόκληρη η δομή του ναού μαρτυρά την ύπαρξη γείωσης για αποφόρτισης της ενέργειας.

Ακρόπολη - Παρθενώνας

Ακρόπολη - Παρθενώνας

Οι γραμμές Λέυ

Όλοι μας λίγο ή πολύ θα έχουμε ακούσει αυτή την περίεργη ονομασία, για κάποιες μυστήριες ενεργειακές γραμμές, τις γραμμές Λέυ. Οι γραμμές Λέυ είναι ενεργειακοί ποταμοί- ας το πούμε σχηματικά- υπάρχουν σε όλο το μήκος και πλάτος της γης, ενώ σε συγκεκριμένα σημεία, σχηματίζουν ένα πολύπλοκο πλέγμα που αυξάνει την ενεργειακή ένταση. Τα σημεία αυτά είναι συνήθως αρχαία μεγάλα ιερά, ωστόσο δεν έχουν διασωθεί εμπεριστατωμένες καταγραφές. Πολλοί κάνουν λόγο για σημεία- θεραπευτήρια, με ιαματικά αποτελέσματα σε δύσκολες ασθένειες.

Επιλογή των χώρων

Πώς όμως όλοι αυτοί οι χώροι είναι φορείς ενεργειακών φορτίων; Έτσι στην τύχη έχτιζαν οι πρόγονοι μας τα μνημεία και τους τόπους λατρείας τους; Οι μελετητές επιμένουν πως τίποτε δεν είναι τυχαίο. Ορισμένοι μάλιστα περιγράφουν ειδικούς ιερείς καθώς και γεωμάντεις, οι οποίοι ήξεραν να αναγνωρίζουν τις «καθαρές» περιοχές. Περιοχές δηλαδή μέσα στη φύση, μακριά από τη μόλυνση και τον θόρυβο, λαμβάνοντας ως κριτήριο τη σύσταση του εδάφους, τη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής, τα τρεχούμενα νερά, τα γεωλογικά φαινόμενα της περιοχής καθώς και το υψόμετρο. Υποστηρίζουν επίσης πως τα ιερά δημιουργούσαν μεταξύ τους ένα σχηματικό ενεργειακό τρίγωνο, κύκλο ή ιερούς αριθμούς, τη λεγόμενη και χρυσή τομή.

Ακρόπολη - Παρθενώνας

Ακρόπολη - Παρθενώνας

Μυστικοί κώδικες αρχιτεκτονικής

Καθόλου τυχαία επίσης η αρχιτεκτονική των μνημείων. Η αρχιτεκτονική τους είναι που θεωρείται αιτία των ενεργειακών φορτίων, αφού οι κατασκευές πατούν πάνω σε ιερές αναλογίες και μυστικούς κώδικες. Πίστευαν πως γύρω από το υλικό κτίσμα, υπάρχει ένα αόρατο ενεργειακό κτίσμα, η σκεπτομορφή, όπως το ονόμαζαν χαρακτηριστικά.

Παρθενώνας- το ισχυρότερο ενεργειακό πεδίο της Ακρόπολης

Μία πληθώρα λόγων συντελούν στο να αποτελεί ο Παρθενώνας το ισχυρότερο ενεργειακό κέντρο της Ακρόπολης. Η μοναδική αρχιτεκτονική του, το πεντελικό μάρμαρο, οι σπουδαίες τελετές και οι παρακλήσεις, οι σπονδές καθώς και η χρυσελεφάντινη Αθηνά, είναι μερικές συνισταμένες αυτού του σπουδαίου αποτελέσματος. Μαθηματικοί και φυσικοί μάλιστα διαπιστώνουν πως πέραν του φαινομενικού δεν υπάρχει καμία ευθεία γραμμή στον Παρθενώνα, αλλά είναι όλες κοίλες.

Ακρόπολη - Παρθενώνας

Τα τεχνικά επιβεβαιώνουν τα ιδανικά

Ποιά όμως η χρησιμότητα όλης αυτής της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής με τα χιλιάδες μυστικά στον απλό άνθρωπο; Στον Αθηναίο που ήξερε μόνο να λατρεύει τους θεούς; Στον σημερινό Έλληνα; Όλα αυτά τα σπουδαία δημιουργήματα δημιουργούσαν στον αθηναίο το δέος για τον πολιτισμό του, κάνοντάς τον έτσι μέτοχο και κοινωνό μιας σπουδαίας γνώσης, με ισχυρές αξίες και ιδανικά μέσα στην καθημερινότητα του. Το ίδιο συμβαίνει και με τον σημερινό έλληνα αλλά όχι μόνο. Ο θαυμασμός που προκαλεί στον επισκέπτη όλο το τοπίο της Ακρόπολης, με τα υπέροχα κτίσματά της, γίνεται κινητήριος μοχλός να ανακαλύψει ο επισκέπτης το πιο ουσιαστικό. Πιο ουσιαστικό και από την αρχιτεκτονική της, πιο ουσιαστικό και από τα ενεργειακά της πεδία. Είναι οι αξίες και τα ιδανικά που πρεσβεύει. Της ηθικής, του σεβασμού, της προάσπισης των πάτριων εδαφών, της τιμής των προγόνων.

Ακρόπολη - Παρθενώνας

Ακρόπολη - Παρθενώνας

Ακρόπολη - Παρθενώνας

Πώς λειτουργεί η Ακρόπολη ως σύμβολο για την Ευρώπη και τον σύγχρονο ευρωπαϊκό πολιτισμό

Η Ακρόπολη ενέπνευσε εκατοντάδες καλλιτέχνες και δημιουργούς σε ολόκληρο τον κόσμο. Η Μαντώ Αντωνάκου, φιλόλογος- ευρωπολόγος μας εξηγεί:

Η Ακρόπολη, τόσο ως μνημειακός χώρος όσο και ως μνημείο-σύμβολο, αποτελεί για αιώνες σημείο αναφοράς. Όχι μόνο για τους θαυμαστές της αρχιτεκτονικής αρμονίας των υπέρλαμπρων οικοδομημάτων που περικλείονται εντός των τειχών της, αλλά και για τον πολιτισμό που τη δημιούργησε και κατάφερε να συμπυκνώσει στην υλική μορφή της τη λάμψη του πνευματικού επιπέδου του, την ισορροπία και την αρτιότητα των αισθητικών αντιλήψεών του,αλλά και την αυτοαντίληψή του ως ενός απ’τους σημαντικότερους πολιτισμούς στην μακραίωνη ανθρώπινη ιστορία.

Για την Ευρώπη ιδιαίτερα, η Ακρόπολη αποτελεί συμβολικά «ιερό τόπο». Είναι το ιστορικό αποτύπωμα της ανόδου και της ακμής ενός λαού που ανέδειξε τον ορθολογισμό και την επιστημονική αναζήτηση ως το μόνο ασφαλή δρόμο για να προσεγγίσει και ν’ ανακαλύψει τη βαθύτερη ουσία των εννοιών και των αξιών, την αναλλοίωτη αλήθεια τους, την πραγματικότητα του φυσικού κόσμου που τον περιέβαλλε. Κι αυτό, σε απόλυτη ισορροπία με την αντίληψη που θέτει τον Άνθρωπο ως οντότητα αυτοτελή, ως αξία αυτόνομη, στο επίκεντρό της. Είναι το λαμπρό σημείο στο χωροχρόνο, στα πλαίσια του οποίου γεννιέται και ακμάζει η Δημοκρατία. Όχι απλά ως πολιτειακή δομή αλλά ως ο μοναδικός προασπιστής της ισονομίας, της ισηγορίας, της αξιοκρατίας. Και κυρίως της ελευθερίας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως, την εποχή που αυτός πραγματώνεται, οι παραπάνω έννοιες είναι ακατανόητες στους λαούς και στους ηγεμόνες τους στην ευρύτερη περιοχή εκτός ελλαδικού χώρου.

Η κατάδειξη των αξιών αυτών, λοιπόν, ως βασικών αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για τη διατήρηση της ανθρώπινης αξίας σε υψηλά επίπεδα, κάτι που θα διαφυλάξει τον άνθρωπο ως μονάδα σε ένα σκληρό υλιστικό περιβάλλον όπου η αξία του χρήματος τον ανταγωνίζεται και συχνά τον κερδίζει κατά κράτος. Ο «ιερός» λόφος της Πνύκας, για παράδειγμα, που αντικρίζει την Ακρόπολη υψώνοντας τα μάτια προς αυτήν, υπογραμμίζει την ιερότητά της αλλά και την αξία του ανθρώπου καθώς μέσα απ’ τις δημοκρατικές διαδικασίες που φιλοξένησε στο χώρο του, θαρρείς πως διεκδικεί για λογαριασμό του μερίδιο στην ιερότητα αυτή.

Μια ιερότητα τα όρια της οποίας έρχεται η τραγική τέχνη να ορίσει μέσω της υπενθύμισης πως πρέπει ν’αποφεύγει τη διάπραξη της «ύβρεως». Η Ευρώπη διδάσκεται απ’ την Ακρόπολη. Μαθαίνει απ’ όλα όσα αυτή συμβολίζει. Είναι χτισμένη πάνω στα θεμέλια που ο πολιτισμός τον οποίο αυτή εκπροσωπεί έχτισε. Κι αυτό θα ισχύει πάντα. Όλοι οι λαμπροί πολιτισμοί πρέπει να έχουν να επιδείξουν λαμπρά μνημεία-σύμβολα. Το νιώθεις πως αυτό είναι το λαμπρότερο μνημείο του δυτικού πολιτισμού καθώς πατάς το χώμα της. Είναι μια σχέση «μεταφυσική» που δεν μπορείς και δε χρειάζεται ν’ αποκωδικοποιήσεις. Απλά ν’ αφεθείς στη μαγεία της.

Διαβάστε επίσης το αφιέρωμα για τα Ελευσίνια Μυστήρια

Μάιρα Σαραντοπούλου

Συγγραφέας Μάιρα Σαραντοπούλου

Η Μάιρα Σαραντοπούλου είναι δημοσιογράφος, με σπουδές πάνω στη Δημοσιογραφία, την Κοινωνιολογία, το θέατρο και τη μουσική. Έχει συνεργαστεί με εφημερίδες (Καθημερινά Νέα, Νέα Γνώμη, Καθημερινή Ενημέρωση κα), περιοδικά (Hotel and travel, Outlook) και τηλεοπτικά κανάλια (Extra,Star Channel, Start Media), πάνω στο ελεύθερο, πολιτιστικό και πολιτικό ρεπορτάζ. Ασχολείται με την έρευνα πάνω στα ενεργειακά πεδία τόπων και μνημείων της χώρας μας, ενώ υπάρχουν δημοσιευμένα άρθρα της σχετικά με την πολιτιστική κληρονομιά χωρών αλλά και περιοχών της Ελλάδας. Λατρεύει τα ζώα (κυρίως τα αδέσποτα), την κηπουρική και τη γυμναστική, μα πιο πολύ τη γαστρονομία που πραγματεύεται παραδοσιακά προϊόντα. Έχει γράψει δύο ανέκδοτες ποιητικές συλλογές, ενώ ετοιμάζει το πρώτο της μυθιστόρημα. Το ρητό που την ακολουθεί από παιδί είναι τα λόγια του Ελύτη «πάμε μαζί και ας μας λιθοβολούν και ας μας φωνάζουν αεροβάτες».

Δείτε όλα τα άρθρα

Δείτε όλες τις εκδηλώσεις του μήνα

Διαβάστε επίσης
Έχω κάνει ήδη LIKE. Μην μου το ξαναδείξετε