Tο “Εργαστήριο Σκέψης”, κυκλοφόρησε τον πρώτο τόμο σε μορφή ebook, με τα πρακτικά του διεθνούς διαδικτυακού προγράμματος μαθημάτων που έγινε τον χειμώνα του 2016, με θέμα ‘’Εισαγωγή στη Φιλοσοφία της σύγχρονης κοσμολογίας: Μεταμόρφωση της σκέψης και εξέλιξη της συνειδητότητας’’.

Τα μαθήματα πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά, οι συμμετοχές ήταν από το Λονδίνο, το Βερολίνο, το Δουβλίνο, τη Νέα Υόρκη, το Σικάγο και την Αθήνα. Την επίβλεψη και τον συντονισμό του προγράμματος είχε ο στοχαστής Αλέξης Καρπούζος. Τα μαθήματα απέβλεπαν στην φιλοσοφική κατανόηση των σύγχρονων θεωριών της φυσικής και της κοσμολογίας, τις τεχνολογικές καινοτομίες που αναπτύσσονται και τις μεταβολές που επιφέρουν στο κοινωνικο-ιστορικό φαντασιακό.

Το βιβλίο διανέμεται αυτή τη στιγμή στην Αγγλική γλώσσα (σύντομα θα κυκλοφορήσει και στα ελληνικά) και μπορείτε να το διαβάσετε ή να το κατεβάσετε μέσω της πλατφόρμας Scribd

Ακολουθεί ένα απόσπασμα του βιβλίου

Η φυσική φιλοσοφία του καιρού μας διαμορφώνει μια κοσμοθεωρία που είναι ουσιαστικά ολιστική και αρνείται του διαχωρισμούς. Η Δυτική Επιστήμη δείχνει να επιστρέφει, σύμφωνα με τη σπείρα του χρόνου, στην χαραυγή του στοχασμού για τη Φύση και τον Σύμπαν, όπως αυτός εκδηλώθηκε τόσο στον Ανατολικό και Ασιάτικο Μυστικισμό όσο και στον Προσωκρατική Ποιητική Σκέψη. Αυτή τη φορά, όμως, δεν βασίζεται μόνο στη διαίσθηση και την ενόραση, αλλά και σε πειράματα μεγάλης ακρίβειας, σε γνωσιακή εξειδίκευση και σε έναν αυστηρό και συνεπή μαθηματικό φορμαλισμό στον οποίο όμως εκλείπει η φιλοσοφική κατανόηση της σημασίας του.

Οι δομικοί παραλληλισμοί της σύγχρονης επιστήμης με την Ανατολική και Ασιατική πνευματικότητα δεν εμφανίζονται μόνο στις Βέδες του Ινδουισμού, το Ι Τσινγκ, ή στις βουδιστικές σούτρες, αλλά και στα στοχαστικά θραύσματα του Ηρακλείτου, του Παρμενίδη και το Πλωτίνου, στην Αφροαμερικανική φιλοσοφία, στην ανατολική αρνητική θεολογία, στον Σουφισμό της LBN Arabi, στο ολιστική πνεύμα του Giordano Bruno και Meister Eckhart, στην Monadology του Leibniz, στη Απόλυτη Ιδέα του Χέγκελ και του Σέλλινγκ κ.λ.π.

Όλες οι αρχαίες πνευματικές παραδόσεις της Ανατολής δείχνουν ότι ο κόσμος είναι μια ενότητα και η πολλαπλότητα είναι μόνο φαινομενική. Η σύγχρονη επιστήμη ισχυρίζεται ότι ο ορατός κόσμος της ύλης και η πολλαπλότητα των όντων είναι μόνο φαινομενική, το κοσμικό υπόβαθρο είναι αόρατο, τα όντα και τα φαινόμενα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους. Από διαφορετικούς δρόμους ο μυστικισμός και ο ορθολογισμός οδηγούν στην ίδια κοσμοθέαση, την θεώρηση του Κόσμου ως ανοιχτό σύνολο, ενιαίο και πολυδιάστατο.

Η διαισθητική και ενορατική γνώση της πνευματικότητας και η ορθολογική διάνοια της επιστήμης οδηγούν στην ανοιχτή σκέψη, τη σοφία της ζωής. Η πνευματική εμπειρία της ενότητας συντελεί στην ίδια διορατικότητα όπως και η συλλογιστική διερεύνηση του Κόσμου μέσω της επιστημονικής αφαίρεσης και του τεχνικού συμβολισμού, την διόραση της θεμελιακής διασύνδεσης μεταξύ των εαυτών και των άλλων ανθρώπων, των άλλων μορφών ζωής, της γήινης βιόσφαιρας και τελικά με το όλον σύμπαν.

Ο φυσικός κόσμος και η πνευματική εμπειρία σχετίζονται δυναμικά, συν-διαμορφώνονται και συν-παράγονται, έτσι η επιστήμη και η πνευματικότητα, μακριά από το να είναι αμοιβαία αποκλειόμενες κατηγορίες του φιλοσοφικού στοχασμού είναι συμπληρωματικοί εταίροι στην αναζήτηση για την Οδό που μπορεί να επιτρέψει στην ανθρωπότητα να ανακτήσει την ενότητα της με τον κόσμο.

Η επιστήμη αποδεικνύει την επείγουσα ανάγκη για αυτό και η πνευματικότητα μαρτυρεί την εγγενή αξία της ενότητας και την υπέρτατη επιθυμία γι΄αυτό το όραμα. Μπορούμε να σκεφτούμε και να μιλήσουμε για την ενότητα μας με τον κόσμο και μπορούμε να βιώσουμε την ενότητα μας με τον κόσμο. Η Σκέψη-Λόγος για την Ενότητα και η Βιωματική Εμπειρία της Ενότητας είναι αμοιβαίες και συμπληρωματικές όψεις της Κοσμικής Συνείδησης που αλληλοενισχύονται κατά την τάξη του Χρόνου.

Λάβετε τα άρθρα που σας ενδιαφέρουν στο e-mail σας

Διαβάστε επίσης
Έχω κάνει ήδη LIKE. Μην μου το ξαναδείξετε