Zen Rocks Mani: Οδοιπορικό σε ένα από τα πιο ξεχωριστά Retreat Centers της Ελλάδας

Φωτογραφία εξωφύλλου για το Οδοιπορικό στο Zen Rock Mani

«Η Μάνη θα είναι το μέρος απ’ όπου θα ξεκινήσει η αφύπνιση του κόσμου», ανέφερε ένας Ινδός μοναχός. Δεν είμαστε βέβαιοι για την αφύπνιση του κόσμου, όμως εμείς σίγουρα βιώσαμε μια βαθιά, αναζωογονητική αφύπνιση στο Zen Rocks Mani.

Τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, λοιπόν, και ξεκινήσαμε το πρωί του Σαββάτου από την Αθήνα με προορισμό μας, ένα Γιόγκα Retreat στη Μάνη, στο σχετικά νέο Retreat Center Zen Rocks. Τα μόνα στοιχεία που είχαμε διαθέσιμα ήταν ότι, επρόκειτο για έναν νέο χώρο που φιλοξενούσε αξιόλογους Yoga Instructors και όσοι πήγαιναν ενθουσιάζονταν τόσο από το χώρο όσο και από τα μαθήματα.

Advertisment

Από την Αθήνα φτάσαμε στην Καλαμάτα σε τρεισήμισι ώρες. Η διαδρομή είναι αρκετά άνετη. Απομακρυνόμενοι από το θόρυβο της πόλης, το περιβάλλον είχε αρχίσει ήδη να μας προδιαθέτει για το μοναδικό τριήμερο που θα ακολουθούσε. Καταπράσινα, ανθισμένα τοπία, βαθύ γαλάζιο της θάλασσας και πέτρινα παραδοσιακά σπίτια έκαναν την εμφάνισή τους μόλις μπήκαμε στη Μεσσηνιακή Μάνη.

Χάρτης διαδρομής από το Κέντρο της Αθήνας έως το Zen Rocks Mani

Στην πόλη της Καλαμάτας, καθίσαμε στο μοντέρνο καφέ Πανελλήνιον όπου μας προσέφερε ωραία δροσιά, καφέ και σπιτική λεμονάδα με θέα τη θάλασσα.

Advertisment

Zen Rocks Mani – Ημέρα 1η

Αφού ξεκουραστήκαμε για 30 λεπτά, ξεκινήσαμε για το Zen Rocks. Η επαφή που μας είχε συστήσει το χώρο, μας είχε στείλει το ακριβές στίγμα στο GPS και έτσι η Google, απρόσκοπτα, μας οδήγησε με ακρίβεια στο σημείο.

Η διαδρομή από την Καλαμάτα έως το σημείο είναι πολύ όμορφη αφού ουσιαστικά, πας παράλληλα με τη θάλασσα. Οι λίγες στροφές δεν είναι πρόβλημα. Όταν αρχίσαμε την άνοδο από το χωριό Κιτριές αρχίσαμε να θαυμάζουμε το ορεινό χαρακτηριστικό τοπίο της Μάνης.

Σε 10 λεπτά, φτάσαμε στο μικρό γραφικό χωριό Καλλιανέικα με τη γραφική του ταβέρνα.

Η Ταβέρνα το Ρόδι στο χωριό Καλλιανέικα

Βλέποντας τη μικρή ξύλινη επιγραφή του Zen Rocks Mani που μας έδειχνε την κατεύθυνση που έπρεπε να πάρουμε, καταλάβαμε πως το κρυμμένο αυτό καταφύγιο χαλάρωσης προορίζεται για λίγους και «εκλεκτούς»: για όσους πράγματι επιζητούν την βαθιά σύνδεση νου-σώματος-φύσης.

Κατεβαίνοντας από το αυτοκίνητο, αυτή η πρώτη μας σκέψη επιβεβαιώθηκε: δεν ακουγόταν τίποτε άλλο πέρα από τα τεμπέλικα τζιτζίκια, τις ανάσες μας και το απαλό αεράκι που περνούσε ανάμεσα από τα πέτρινα παραδοσιακά σπιτάκια του retreat.

Χαρακτηριστική ήταν η αίσθηση ότι αρχίσαμε να ψιθυρίζουμε, σαν να μην θέλαμε να «ενοχλήσουμε» το χώρο.

Πετρόκτιστα κτίρια, ελιές, κόκκινο χώμα, άσπρο χαλίκι και θέα, το μπλε του ουρανού και της θάλασσας, μας καθήλωσαν για λίγες στιγμές ώσπου να νιώσουμε την καλοκαιρινή μεσημεριάτικη ζέστη και να αναζητήσουμε κάποιον να μας οδηγήσει στα δωμάτιά μας.

Τα δωμάτιά μας ήταν καινούργια και δροσερά.

Τα δωμάτιά μας στο Zen Rocks Mani

Η υποδοχή ήταν πολύ ευχάριστη και συνοδεύτηκε από ένα δροσερό φυσικό (χωρίς ζάχαρη) κατακόκκινο χυμό Κράμπερι.

Οδηγηθήκαμε στα δωμάτιά μας, τα οποία είχαν πολύ όμορφη θέα. Δύο καρέκλες στο μπαλκόνι και ένα χαμηλό τραπέζι θα μας επέτρεπαν μοναχικό χρόνο χαλάρωσης, ατενίζοντας το Αιγαίο.

Ξεκουραστήκαμε για λίγο και ύστερα κατευθυνθήκαμε στο μοναδικό Γιόγκα Deck το οποίο και έκλεψε τις καρδιές μας. Πρόκειται για έναν μεγάλο, ξύλινο υπαίθριο χώρο, σε ύψωμα, από τον οποίο είχαμε την καλύτερη θέα βουνού και θάλασσας, μετατρέποντας το μάθημα σε ένα πραγματικό ταξίδι σύνδεσης με τη φύση.

To Yoga Deck στο Zen Rock Mani

Η απογευματινή yoga ξεκλείδωσε σχεδόν αμέσως όλο μας το σώμα. Και ήταν αναπόφευκτο, αφού με κάθε εισπνοή και εκπνοή, με κάθε διαφορετική στάση, βυθιζόμασταν με απόλυτη επίγνωση στη γαλήνη του τοπίου. Η κα Λέτσου έχει ζεστή καρδιά και είναι άριστη yoga instructor. Σκοπός της είναι να μας χαλαρώσει, να μας κάνει να αγαπήσουμε τη γιόγκα και τον διαλογισμό, να φέρουμε σε ευθυγράμμιση τη μητέρα γη, τη φύση, το νου και το σώμα μας. Και το καταφέρνει με απόλυτη επιτυχία.

Αμέσως μετά μας καλωσόρισαν στο δείπνο, με χορτοφαγικό μενού.

Φωτογραφία βραδινού γεύματος
Στις 20.00 πήγαμε στην κουζίνα και απολαύσαμε ένα ιδιαίτερο χορτοφαγικό γεύμα που αποτελούνταν από γεμιστό κολοκύθι, ψητή πατάτα, πράσινη σαλάτα και ροβίτσα (Πηκτός ζωμός από φακές)

Η Βιβή Λέτσου, ιδιοκτήτρια του χώρου και δασκάλα της Γιόγκα που μας έκανε το πρώτο μάθημα ήταν ένας εξαιρετικά ευχάριστος και ταπεινός άνθρωπος. Αργότερα, μάθαμε ότι η Βιβή είναι ιδιοκτήτρια των NYSY Studios και δημιουργός της ABAYA YOGA την οποία διδάσκει τόσο στην Ελλάδα όσο και σε πολλές χώρες του εξωτερικού.

Στη συνέχεια, από τις 21.00 έως τις 22.00 κάναμε Zen Meditation με τη Νάνσυ Χιτζανίδου, πάνω στην ταράτσα σε μία από τις βίλες, απολαμβάνοντας το πανέμορφο φεγγάρι αλλά και τον βραδινό φωτισμό του κτήματος.

Zen Rocks Mani το βράδυ

Μετά τον διαλογισμό επιστρέψαμε στα δωμάτιά μας και αφού απολαύσαμε για λίγο τον έναστρο ουρανό, κοιμηθήκαμε.

Ημέρα 2η στο Zen Rocks Mani Retreat

Αν και μας είχαν ξεκαθαρίσει ότι η συμμετοχή στις δραστηριότητες είναι προαιρετική, εντούτοις ξυπνήσαμε αναζωογονημένοι από τις 7 το πρωί. Στην εξοχή, το πρωινό ξύπνημα γίνεται αβίαστα.

Κατεβήκαμε για πρωινό στις 8 το πρωί.

Το πρωινό περιελάμβανε τσάι ρίγανης, ζεστό νερό, κουρκουμά, τζίντζερ και μέλι

Μετά από 30 λεπτά ανεβήκαμε στο Yoga Deck και αρχίσαμε με διαλογισμό ZEN. Πραγματικά, τόσο ο διαλογισμός όσο και η Γιόγκα αποκτούν ένα εντελώς καινούργιο νόημα σε αυτόν τον χώρο.

Μετά τον διαλογισμό, ξεκίνησε το μάθημα της Γιόγκα. Αυτή τη φορά, το μάθημα ήταν πιο δυναμικό και σκοπό είχε να ξυπνήσει πλήρως τις αισθήσεις και το σώμα μας.

Γιόγκα στο Zen Rocks Mani
Στις 11.00 κατεβήκαμε εκ νέου στην κουζίνα για brunch.

Το brunch περιελάμβανε ντάκο, χυλό από βρώμη και ροβίτσα. Στη μέση είχε ταχίνι, ξηρούς καρπούς, μέλι, κανέλα, καθώς και χειροποίητη μαρμελάδα ενώ οι οικοδεσπότες μας προσέφεραν φρεσκοστυμμένο χυμό από πορτοκάλι, λεμόνι και γκρέιπφρουτ

Στο Zen Rocks Mani, τα γεύματα έχουν μια ιδιαίτερη αξία. Σερβίρονται σε ένα μεγάλο ξύλινο τραπέζι, όλοι οι επισκέπτες κάθονται μαζί και γνωρίζονται, και πριν καλά καλά το καταλάβουν, έχουν φτιάξει μια μικρή κοινότητα αλληλεγγύης και αγάπης.

Μετά το Brunch αποφασίσαμε να περιηγηθούμε στα γύρω χωριά και φυσικά να κατευθυνθούμε προς την ξακουστή Καρδαμύλη και ίσως – γιατί όχι – να κάνουμε ένα μπάνιο. Η Καρδαμύλη είναι μόλις 30 λεπτά από το Zen Rocks.

Η κατάβασή μας ήταν εξίσου μαγευτική όσο και η ανάβασή μας στο retreat. Σας συστήνουμε να χαθείτε «επίτηδες» στα βουνά της Μεσσηνιακής Μάνης, πριν απολαύσετε τα γαλαζοπράσινα νερά των ακτών της, αφού θα βρείτε μοναδικούς θησαυρούς σε αυτή τη βόλτα σας. Μικρά παραδοσιακά χωριά και μαγευτικά κάστρα συνθέτουν μια ατμόσφαιρα γαλήνης.

Φτάνουμε στην Καρδαμύλη. Μοβ, κόκκινες και μπορντό μπουκαμβίλιες μας συνοδεύουν σε όλη τη διαδρομή προς το κέντρο του χωριού. Πανέμορφα γραφικά μαγαζάκια και καφέ μας αποζημιώνουν για την καθυστέρηση. Δεν ξέρουμε πού να πρωτοσταματήσουμε.

Αποφασίζουμε αυθόρμητα να στρίψουμε σε κάποιο από τα στενά σοκάκια του χωριού. Σε αυτή την αυθόρμητη κίνησή μας, ανακαλύψαμε
το Lola’s Frozen Yoghurt το οποίο ήταν ένα απρόβλεπτα όμορφο μέρος. Μια γραφική αυλή, μέσα στο πράσινο και στα λουλούδια, με βότανα και παλιά ρετρό έπιπλα μας  μάγεψε. Η δε υπόκρουση της τζαζ μουσικής απογείωνε την εμπειρία.

Lola frozen Yoghurt στην Καρδαμύλη

Η Καρδαμύλη όμως δεν είναι το μοναδικό διαμάντι της Μεσσηνιακής Μάνης· η Στούπα και η Καλογριά, παραθαλάσσιες περιοχές με όμορφες ακτές και πεντακάθαρα νερά είναι σε απόσταση αναπνοής η μία από την άλλη και προσφέρουν πολλές επιλογές. Η δική μας επιλογή ήταν μια καλά κρυμμένη μικρή παραλία χωρίς κόσμο, το Καλαμίτσι.

Περνώντας από τις παραλίες αυτές, το μόνο που μπορεί κανείς να συνειδητοποιήσει είναι ότι ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο. Πανέμορφες παραλίες, γραφικές ταβέρνες και καφετέριες σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν είσαι, ενίοτε στη Φλωρεντία και ενίοτε σε κάποια από τα πανέμορφα γραφικά νησιά μας.

Καθώς απογευμάτιζε, πήραμε το δρόμο της επιστροφής για το Zen Rocks. Μετά το καθιερωμένο μάθημα Γιόγκα, ακολούθησε το βραδινό γεύμα. Αυτή τη φορά, περιελάμβανε πολύχρωμες σαλάτες, δύο σούπες και ρύζι με κάσιους.

Μετά το βραδινό, πήγαμε για Zen Meditation, αυτή τη φορά στο Zen Room, που βρίσκεται ακριβώς δίπλα από το Yoga Deck (το οποίο παρεμπιπτόντως, το απόγευμα ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακό).

Το βράδυ, αράξαμε για λίγο στη βεράντα και ο καθένας μας πήγε στο δωμάτιό του προκειμένου να ξεκουραστούμε από αυτή τη γεμάτη μέρα.

Ημέρα 3η στο Zen Rocks Mani Retreat

Την τρίτη και τελευταία μέρα ξυπνήσαμε και πάλι αναζωογονημένοι και γεμάτοι ενέργεια.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε και πάλι διαλογισμό και μάθημα Γιόγκα. Όπως είπαμε και πριν, η αίσθηση του διαλογισμού και της Γιόγκα σε ένα τέτοιο σημείο αποκτούν άλλη αξία.

Κατεβήκαμε για το τελευταίο μας πρωινό. Ήταν ίδιο με το χθεσινό, μόνο που ο χυμός είχε αντικατασταθεί με smoothie από γάλα καρύδας και μπανάνα που μας γέμισε ενέργεια.

Νιώσαμε ότι είχαμε συνδεθεί πολύ, με όλη την ομάδα. Αποχαιρετιστήκαμε εγκάρδια με όλους και πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Πριν επιστρέψουμε στην πρωτεύουσα, εφοδιαστήκαμε με τα πασίγνωστα παραδοσιακά παστέλια Λάμπου από την πόλη της Καλαμάτας.

Εντυπώσεις από το οδοιπορικό

Μας έκανε εξαιρετική εντύπωση η φιλικότητα των τετράποδων κατοίκων του κέντρου. Μάλιστα, θα τολμήσουμε να πούμε ότι σε ένα μεγάλο βαθμό, η παρουσία και η συμπεριφορά τους μας ενίσχυσε την άποψη ότι οι δημιουργοί αυτού του χώρου είναι άνθρωποι με υψηλές αξίες. Η παλιοπαρέα που αποτελούνταν από τον Μάρκο, τη Λούλου, τη Μίλκα κα την Καφεμύτη, έδινε έναν τόνο χαράς και παιχνιδιού στο μέρος, χωρίς να ενοχλούν ποτέ τους επισκέπτες (αν δεν το ήθελαν).

Κατά τα άλλα, όσον αφορά το ζωικό βασίλειο, καλό θα είναι, όταν πάτε να είστε προετοιμασμένοι να συναντήσετε όλα τα πλάσματα της φύσης. Σπρέι, πατς, φιδάκια, θα μπορούσαν να γίνουν πολύ καλοί σας φίλοι, ώστε να μην σας ταράζει τίποτα, στον απογευματινό σας διαλογισμό.

Το Zen Rocks είναι ένα πραγματικά πολύ όμορφο μέρος, γεμάτο ενέργεια και δύναμη. Όμως, οφείλουμε να πούμε πως το σημαντικότερο συστατικό είναι η αγάπη και το όραμα της Βιβής και της ομάδας της. Πρόκειται ίσως για το πρώτο μεγάλο retreat center που δημιουργείται οργανωμένα στη χώρα μας, σε μια έκταση 30 στρεμμάτων. Το όραμα είναι μεγάλο. Η Βιβή θέλει να δημιουργήσει ένα ολόκληρο χωριό που θα προσφέρεται για ησυχία, διαλογισμό και ενδοσκόπηση για όσους το έχουν ανάγκη. Της ευχόμαστε ολόκαρδα να το πετύχει. Το Zen Rocks Mani είναι πραγματικά ένα μέρος που αξίζει να το επισκεφθεί κανείς. Τόσο το ίδιο το μέρος όσο και οι πανέμορφοι περιφερειακοί προορισμοί θα σας αποζημιώσουν με το παραπάνω.

Επισκεφθείτε τη σελίδα του χώρου για να δείτε επερχόμενα retreats εδώ https://zenrocksmaniretreat.com/

Το οδοιπορικό πραγματοποίησαν για λογαριασμό της Εναλλακτικής Δράσης οι Στέφη Βαρούχου και Μωυσής Σεργιάννης.